Powered By Blogger

onsdag 29. desember 2010

Reisens begynnelse...

Ja, så skulle vi ut og fly da - jeg og Leon, første gang for sistnevnte.
Kan tro matmor var spent og litt nervøs for hvordan dette egentlig ville gå...!
Pakking er noe av det verste og mest stressende jeg vet!
 Og enda verre er det når man skal pakke til både Syden, 
Nord-Norge i Desember 
og for en katt!
Leon var litt redd for å ikke få være med, så han hoppet
 like gjerne oppi bagen!
Men først var det tid for et bad...
En skikkelig kattevask!
Og litt avslapping.
En Høneblund?
Da jeg omsider var ferdig med pakking, fikk jeg 2 timer på puta,
før jeg måtte stå opp for å rekke et grytidlig fly!
Tidenes største snøstorm hadde blåst seg til iløpet av natta, 
og vi fikk kavet oss til bilen, hentet sjåføren, og kom oss til flyplassen.
Ved innsjekking kunne den svenske mannen fortelle meg at jeg hadde
7 kilo overvekt,
 var 5 minutter for sen til innsjekking og
 at flyplassen var stengt på grunn av været...
Ikke helt Dagen altså...!
Men vi kom oss igjennom en milelang kø, og inn på selve flyplassen. 
Der måtte vi vente til stormen løyet. 
Er det ikke typisk at sånt skjer første gang man er ute å flyr med en
 aktiv og nysgjerrig katt!?
Hadde reisebagen med Leon inni, på fanget, og kjente noen vibrasjoner. 
Skalv den stakkars lille pusen min av skrekk?? 
Neida, han malte! Ikke en lyd fra pusen på hele turen 
-foruten en fornøyd maling.:)
 `Hvem er den mest fantastiske pusen i landet her?`
Så etter en litt actionfylt morgen, kom vi til Trondheim
 nesten 1 time forsinket,
 men ganske så fornøyde med å både komme oss opp og ned uten varige mèn!

Det var begynnelsen ferien!
Fortsettelse følger!:)

Ønsker dere en fin Onsdag 
fra Nord-Norge!
***

English:
Me and my cat was ready to fly - it was the first time for my cat. A big snowstorm was comming up. After packing all my things for a holiday in a warm contry, a cold country and for a cat, I got 2 hours in bed before we rushed off to the airport. The man in Incheck could tell me that I had 7 kg in overweight, I was 5 min late for incheck and the airport was closed `cause of the weather...!
But it all went well in the end; my cat was calm and happy, and we arrived where we should 1 hour late - alive!
To be continued...
Wish you all a nice Wednesday!

7 kommentarer:

  1. Resan började som ett stort äventyr med övervikt och snökaos etc...väntar med spänning på fortsättning.
    Leon är den stiligaste och snyggaste kattherren jag sett.
    Kram Susanne

    SvarSlett
  2. Så bra at ting ordna seg etter kvart! Ser fram til fortsettelsen:)
    Ha ei fin romjul!

    SvarSlett
  3. Oi ! For en start på turen . Håper resten av turen gikk mere smertefritt ;) Men du og du for en herlig katt :) Tenk å sitte inne i buret sitt å male ;) Det er pusen sin det . Jeg følger spent med på fortsettelsen :)

    Klem til deg og søte Leon :)

    SvarSlett
  4. Hehehe, han malte faktisk, helt utrolig! Jeg har nok måtta dopa ned Cindy, hun hadde vært skrekkslagen og mjaua som en gal!

    SvarSlett
  5. Herlige pusekatten. :)

    Jeg hadde for første gang hunden min med på flytur denne julen, og jeg så for meg hvordan han kom til å bli merket for livet og få sår på sjelen av å måtte reise i bur alene i lasteromet på flyet, men det er tydelig at matmor og matfar er mer bekymret for hunden enn hunden er selv, for da han ble levert til oss etter flyturen var han like glad og fornøyd som da vi ga han fra oss, og da vi skulle kjøre fra flyplassen spratt han inn i buret igjen uten problemer. Flinke hunden.

    SvarSlett
  6. Ja, er ikkje det typisk? Når noko går gale, så går alt gale! Godt at katten tok det bra! Flinke pusen!:)
    Ha ein fin kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  7. skrekk og gru! Måtte du betale for overvekten, eller gikk det bra? Det med overvekt er alltid et problem!!! Særlig på vei hjem fra ferie... God tur hjem til Bergen. Klem

    SvarSlett

Blir veldig glad for en liten kommentar! Takk! :-)

Related Posts with Thumbnails