Powered By Blogger

fredag 20. januar 2012

Grip livet!

For en klisjè, tenker du kanskje..?
I denne sammenheng er det er kanskje mer riktig og si; 
få et grep om livet.

Eller: Jeg har fått et grep om livet!

Dere lurer sikkert på hva i all verden  jeg driver med nå, om jeg har blitt filosof eller gal eller noe... Hehe. Det har jeg altså ikke blitt, men som jeg fortalte om sist, har jeg vært bortreist..  .
 Det jeg derimot ikke har fortalt så mye om tidligere er at jeg har hatt en veldig dårlig helse, veldig lenge. Noen av dere har kanskje plukket opp at jeg ikke alltid har vært på topp - og det stemmer. Jeg hadde egentlig ikke tenkt og skrive så mye om helse og sykdom og sånt her.
 Men jeg vet at flere av dere bloggere sliter med helsa, og også med lignende problemer som jeg har hatt, så i dag gjør jeg et unntak!
 Siden jeg nå endelig har opplevd noe positivt i denne forbindelse, er det ekstra kjekt å dele! For jeg har faktisk blitt bedre, på kun 4 dager!
 Og jeg tror jeg kan bli...
*dypt innpust*
 frisk...!
Det er utrolig godt å faktisk kunne si det ordet!!
FRISK!
Og på samme tid litt skummelt.
Jeg hadde ALDRi trodd jeg skulle bli det.
Jeg har ikke vært i jobb på over 5 år - og dårlig mye, mye lengre - så det å kunne se muligheten for å leve et `normalt liv` og kunne ta et skikkelig grep om livet
- mitt liv - og bestemme selv, dèt føles godt!

Jeg har verken fått en mirakelkur, blitt helbredet, blitt sterkt medisinert eller noe lignende.  Jeg har rett og slett blitt utstyrt med noen hjelpemidler for å kunne bli frisk. Hvis du vil lese mer om behandlingen jeg har gjennomgått, kan du trykke her
Og vil du vite litt mer om hva som egentlig feiler meg - kan du lese om det på en blogg der damen bak  beskriver det mye bedre enn det jeg kan.
 Tante Grønn heter bloggen.
Bildene i dagens innlegg tok jeg under oppholdet mitt fra mandag til torsdag denne uka.
Dette siste betyr spesielt mye for meg...


Jeg har tatt grep og startet på et nytt kapitell i livet. Det krever disiplin og innsats, -jeg vil nok ikke være helt symptomfri alltid- men jeg er helt sikker på at jeg kan klare å gjøre det som kreves og at det er verd det!


Dette ble ganske personlig og samtidig litt svevende og uklart, er jeg redd...
Men sannheten er at jeg vegrer meg for å `dytte på dere` for mye helseprat her inne, derfor kan de som vil klikke seg videre.

Jeg ville uansett bare dele en positiv utvikling i mitt liv, og forklare litt om hvorfor jeg har gått rundt og vært spent og forventningsfull!

Duse Pasteller kommer forsatt til å handle mest om interiør og hverdagsliv, bare så det er sagt...;)


*STOR KLEM*
*og smiil*





denne vakre sangen uttrykker akkurat det jeg føler...


Tusen takk til min søte medblogger som gjorde meg oppmerksom dette behandlingstilbudet i utgangspunktet!



english:
I`m getting personal today, telling a bit about getting treatment for ME.I didn`t talk about it here before, but today I make an exception! I have been away for 4 days, and in that time I`ve learned something very useful that helps me to get better! It feels amazing, surprising and a bit scary at the same time...! But to be able to take control and make my own choices for the future - instead of always considering my health - feels absolutly wonderfull!! You can follow the links in the post to know more about it, if you want. The song is in swedish and express how I feel.
*SMILE*


12 kommentarer:

  1. Så fantastisk! Utrolig glad på dine vegne :) gleder meg til å høre mer om dette ved en passende anledning :) stoooor klem til deg *♥*

    SvarSlett
  2. Så fantastisk bra at du er på bedringens vei...
    Håper utviklingen fortsetter
    klem

    SvarSlett
  3. Et veldig fint innlegg som gir meg tårer i øynene.. Jeg kjenner en stor glede på dine vegne.. Mange klemmer

    SvarSlett
  4. Det gjør godt å lese at du er bedre!

    SvarSlett
  5. Utruleg kjekt å høyre at du fekk så stort utbytte av oppholdet:) Ingen ting er betre enn å få ein ny start i livet, sjølv om du må jobbe litt for å holde deg der du vil vere:) Eg ynskjer deg lykke til vidare!
    Stor klem frå Sonja ♥

    SvarSlett
  6. Flott innlegg,jeg skal gå inn å lese mere på linkene.Men så godt å høre din positivitet...det gleder meg:)
    klemklem til deg

    SvarSlett
  7. Så herlig å lese at du har funnet noe som funker for deg! Flott at du deler, for som du skriver så er der flere som sliter med lignende problemer. Jeg gleder meg med deg,og ønsker deg av hele mitt hjerte lykke til videre i bli frisk-prosessen:-)
    Klem, Elin

    SvarSlett
  8. Så fantastisk Janiche!! Jeg heier på helsen din, jeg heier på deg. Ja jeg har hørt om frihamnsenteret før, jeg er jo syk selv. Det er oppløftende å høre at du føler deg bedre, åh det er så godt!! Jeg slettet den forrige bloggen min og vil ikke ha noen link til den, så jeg kan ikke si hvem jeg er. Men hvis du tar en titt på bloggen min finner du kanskje ut hvem jeg er, eller snart i hvertfall når jeg får blogget litt fler bilder og slikt.
    Så nå er jeg her igjen og følger deg.
    Klem fra meg som spurte om du ville komme på et loppemarked på Paradis et sted.. Hihi.

    SvarSlett
  9. Det gjør meg så glad å lese hvordan du har fått nytt giv, glede og ikke minst håp og visjon om et bedre liv der du har muligheten til å ta styringen istedet for å bli styrt! Det gir meg gledestårer!

    SvarSlett
  10. Så godt å lese at behandlingstilbudet hjelper - håper det bare blir bedre og bedre for deg :)
    Har jo skjønt at det har vært noe i livet ditt som har vært ekstra utfordrende sånn helsemessig. Syns det er veldig bra du skriver om det jeg, for du er jo aldeles ikke alene om å gjøre det :) Tror det bare har en positiv innvirkning på oss alle, for det som går igjen er jo at man vil bli frisk og tar tak i utfordringen :)

    Kan forsåvidt realtere meg til det med psykosomatiske smerter og stressmestring. Selv om min sykdom skyldes en kronisk kjemisk ubalanse i hjernen, mens dere andre har en hjerne som er helt i balanse ;)

    Kjempefint sted også forresten - likte det siste bildet veldig godt jeg også!

    Fortsatt lykke til Janni :) God klem fra meg

    SvarSlett
  11. Utrolig kjekt å høre at du har opplevd noe positivt, at du er bedre og at du tenker at du kan bli frisk! Kjenner igjen denne gryende og gode følelsen fra da jeg var på Frihamnsenteret Ta frem denne gode følelsen så ofte du kan, og særlig på de dagene som er litt vanskelige :)

    SvarSlett
  12. Så fint du deler..skjønne deg!!
    ..og jeg kjenner jeg blir så lei meg på dine vegne..dette må være kanlltøft.
    Ønsker deg masse lykke til i behandling..så bra du har funnet noe som hjelper.
    Sender en stor & god klem:)

    SvarSlett

Blir veldig glad for en liten kommentar! Takk! :-)

Related Posts with Thumbnails